Search This Blog

Wednesday, January 6, 2010

assalamualaikum..wbt....syukur kepada ilahi ari nie kita di izinkn lg menghirup udara,msh di pnjmkn lg nyawa utk kita menjalani perjalanan hidup yg ntah bila jumpe penghujungnya.hari nie cerah secerah wajah2 insan yg tahu menilai erti hidup tp xtau lar klu tb2 hujan plak kn hehehe...korg de bace paper x?tak kesah paper pe pn metro ke,kosmo ke,nan yang siang pau ke,surat khabar india ke,aku rs sume kuarkn cerita yg sama kot.berita ttg satu family yg dibunuh kt negeri sembilan tu.keluarga bekas imam tu.aku terfikir gak td cmner seorg anak boleh penggal kepala ayahnye sndiri.aku tak boleh bayang perasaan die time tu.kejam beb..tp klu die de mslh mental tu tak tau nk ckp lar psl setau aku org yg de mslh mental mmg tak boleh berfikir.pernah korg terfikir tak knp skrg nie byk org de mslh mental?bkn kisah nie je dh byk dh terjadi tgk je ar thn lps byk kisah bunuh ar,bunuh diri ar,mcm2 lg.aku ingat lar mgkn tekanan dr hidup kot.ye ar kn skrg nie byk pressure,tension dgn semua hal.tapi yg paling byk bg pressure tentu psl ekonomi kn.skrg nie sume brg mahal,semua naik,petrol mahal,gula naik,kena pulak dh berkeluarga lg pening kepala,anak sekolah lg,belanja rumah lg,tgh pening2 fikir kereta plak buat hal aduyai....klu isteri kerja takpe boleh gak tlg skit2 bukanlh nk pergunakn duit isteri atau nk makan hasil titik peluh isteri tp mintak tolong tampung mane yg bocor skit2.tu yg kdg2 org tegur boleh jd marah tu sampai boleh hilang pertimbangan,buat apa2 tak fikir dulu.org lain kdg2 tak faham keadaan kita dorg cume tau nk bersuara je tp tak nk ambik tau pn.tu yg kdg2 sampai bunuh membunuh tu.tu satu hal yg hal lain plak de yg sampai gadai maruah diri tu.jual diri lar,makan rasuah lar,jenayah makin bertambah.macam td aku baca kt paper anak timbalan mufti terima rasuah 50k..wooo...beb..anak timbalan mufti tu bkn org kebanyakan mcm gua nie.org yg gua rasa di didik ngan agama yg cukup tp kenapa die buat macam tu.gua rasa atas alasan yg same tekanan dr ekonomi hidup jugak.wallahualam..macam kata ustaz dunia dh akhir zaman.anak soleh solehah jd derhaka,bangunan byk mencakar langit.subhanallah...k lar guys.letih dh menaip nie.k assalamualaikum..wbt...

No comments:

Post a Comment