Search This Blog

Wednesday, April 21, 2010

SALAM DARI JAUH

ASSALAMUALAIKUM..
permulaan kata bg setiap apa yg telah dinawaitukan..
harap semua sihat2 seperti mana yg diharapkn..aku pernah mendengar seorang hamba ALLAH tu berkata pada aku"pergilah kemana sahaja kau nak pergi,merantaulah dan carilah pengalaman sebanyak mana kau mahu,semoga apa yg kau dapat dapat memberi manfaat pd kau"siapa hamba ALLAH tu ??aku rasa tak perlulah dibagi tahu siapa orang tu kn..
Dan atas sebab itu juga aku suka merantau dari satu tempat ke satu tempat yg lain..belajar culture orang tempatan,budaya mereka,perangai mereka dan yg paling aku suka belajar bahasa dorang..seronok juga dapat belajar sesuatu yg baru dr tempat yg aku pergi..but the best place i have been was terengganu..tak tau kenapa..mungkin budaya mereka sebagai orang pantai timur yg penuh dengan tradisi..keunikan bahasa mereka yg begitu cepat aku belajar..dan atas sebab itu juga aku nak kerja balik kt sini...
Dan seperti aku tulis hari tu..aku nak cerita pasal tempat kerja aku..aku baru kerja semula kt terengganu nie..apa best nyer tempat kerja aku nie??tempat kerja aku nie ditengah lautan..bukan pelantar minyak..tapi dipulau..pulau apa??pulau lang tengah..kebanyakkan orang memang tak tau pulau nie..terutamanya orang luar dari terengganu..tak perlulah aku terangkn apa kerja aku..tak penting pun..kedudukan pulau nie jauh ditengah lautan cina selatan..mengambil masa 40minit naik speedboat dari jeti merang..bersebelahan pulau redang dan pulau perhentian..kenapa nama dia LANG TENGAH?pulau nie menjadi persinggahan burung helang yg terbang dari redang ke perhentian..kedudukan pulau nie yg berada ditengah2 antara redang dan perhentian.maka dapatlah nama LANG TENGAH..airnye cristal blue..kalau cuaca baik dan air tenang boleh nampak dasarnye yg penuh dengan batu karang dan ikan2..kawasan nie dah diwartakn sebagai taman laut..jadi jangan mengada2 nak memukat kt sini..aktiviti yg dibenarkn kt sini cuma snorkling dan diving sahaja..diulangi..snorkling dan diving SAHAJA..ada faham..susah aku nak terangkn..datang dan saksikan sendiri lah lg bagus..
aku rasa cukuplah setakat nie aku nak tulis..lain kali aku tulis lagi..nak tulis semua nanti aku putus idea pulak..kehkehkeh..okey lar wahai sahabat2 semua..jaga diri..jaga peribadi..jaga maruah diri..lain kali aku cerita pasal pulau nie lagi mungkin dengan gambar sekali..akhir kata ..
wasalam..ASSALAMUALAIKUM...

No comments:

Post a Comment